Change language
Zmień język

Sprawne funkcjonowanie sklepu internetowego

Większość osób, które dokonywały zakupów przez internet zetknęły się z sytuacją, kiedy źle zaprojektowane funkcje sklepu zniechęcały do nabycia produktów. Bardzo często dzieje się to na etapie finalizacji transakcji, kiedy w koszyku znajdują się już wybrane rzeczy, ale np. formularz uzupełniania danych nie jest dostosowany do urządzenia, z którego korzysta użytkownik.

W „najczarniejszym” scenariuszu, klient opuszcza stronę i szuka tego samego u konkurencji. Dlatego opłaca się inwestować w komfort użytkowników, bo ich pozytywne doświadczenia związane z pozyskiwaniem informacji, dostępnością produktów czy łatwością w nawigacji to najlepsza ścieżka do zysku. Zlecenie projektu firmie, której domeną jest tworzenie sklepów internetowych to inwestycja, która może zadecydować o tempie rozwoju biznesu czy o jego powodzeniu.

Ułatwienia i błędy

Projektowanie sklepów internetowych musi bazować na wczuciu się w rolę klienta. Najlepszym przykładem jest dobre wykorzystanie pola wyszukiwarki produktów. Jest to ta płaszczyzna, z której z pewnością skorzysta ktoś, kto szuka w witrynie konkretnej rzeczy. Dodając przycisk „do koszyka” na etapie wyszukiwarki umożliwia klientowi zrobienie zakupów bez konieczności przechodzenia na podstronę produktu. Opłaca się także zadbać o to, by klient nie został zbombardowany wyskakującymi okienkami reklamowymi. Specjaliści od zachowań użytkowników Internetu zaobserwowali zjawisko ślepoty banerowej. Wszystko to, co wyglądem przypomina baner jest automatycznie ignorowane. Wynika to z wcześniej zdobytego przekonania o tym, że tego rodzaju reklamy nie przynoszą żadnych korzyści. Ci, którzy mają świadomość tego nawyku, będą starali się go wykorzystać np. poprzez umieszczenie reklamy w bardzo nieoczywistym miejscu na stronie.

Wydajne zarządzanie

Wygoda i szybkość to czynniki, które przekonują klientów do kupna produktów przez internet. To, co może opóźniać sprawny przebieg etapów realizacji zamówienia to słaba organizacja. Bardzo często, w wyniku dynamicznego rozwoju, właściciele sklepów zaniedbują tę część. Nowym pracownikom ciężko jest się odnaleźć w gąszczu różnorodnych rozwiązań: osobny program do księgowości, jeszcze inny do zarządzania procesem sprzedaży, a do tego dodatkowe rozwiązanie dotyczące magazynowania. Oprogramowanie na zamówienie połączy wszystkie aspekty w jeden, spójnie i prężnie działający system.

Ułatwienia dla klientów i właścicieli sklepów internetowych to czynniki, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na zyski i tempo pracy. Ich indywidualne dopasowanie warto potraktować jako wkład niezbędny do rozwoju.

Oceń nas