Change language
Zmień język

Dobra aplikacja mobilna

Choć specjaliści nie są zgodni co do tego, czy czeka nas całkowita rezygnacja z komputerów, jedno jest pewne: użytkownicy urządzeń mobilnych to najsilniejsza liczbowo grupa użytkowników Internetu. Większość z nich korzysta ze smartfona, najrzadziej sięgają po tablet.

Wiedzą o tym firmy, których specjalizacją jest m.in. tworzenie profesjonalnych sklepów internetowych. Starają się projektować rozwiązania przyjazne dla użytkowników w jak największym stopniu, bo wszelkie problemy z ładowaniem szybko zniechęcają do dokonywania zakupów. Projektując stronę internetową, obowiązkowe jest stworzenie także jej mobilnej wersji. Jednak jest dużo biznesów, w których najlepiej sprawdzi się połączenie strony internetowej na małe wyświetlacze oraz aplikacji.

Korzyści z korzystania

Najczęściej tworzenie aplikacji mobilnych zleca się wtedy, kiedy do korzystania z usług wymagane jest posiadanie konta. Najlepszym przykładem mogą być media społecznościowe lub aplikacje banków. W takich przypadkach, użytkownicy korzystają z usług firmy w sposób regularny i zależy im na szybkim dostępie do informacji. Profesjonalnie zaprojektowane aplikacje mobilne na zamówienie muszą zawierać także jakiś element wyróżniający od wersji mobilnej strony internetowej. Pomyślenie o tym, jaką korzyść będzie miał potencjalny użytkownik zwiększa prawdopodobieństwo, że będzie chciał „poświęcić” na ten produkt swoje cenne gigabajty w telefonie. Projektanci aplikacji mobilnych muszą także poznać grupę docelową. Wiedza, o ich potrzebach czy czasie użytkowania to bezcenne wskazówki.

Najważniejsze jest doświadczenie

Doskonale zdają sobie sprawę z tego ci, którzy zajmują się UX (User Experience). To dziedzina, która skupia się na zadbaniu o doświadczenia użytkownika na różnych etapach korzystania z produktu. Na przykładzie aplikacji mobilnych, będzie to chociażby brak barier podczas uzyskiwania informacji przez osoby korzystające z programu. Dobrze zaprojektowana aplikacja mobilna będzie także zakładała, że jej użytkownik może popełnić jakieś błędy. Program zapewnia ich łatwe rozwiązanie np. poprzez nawigację do innej części czy sugestię kontaktu. Istotnym czynnikiem jest także dobranie kolorystyki, która będzie spójna i przyjemna dla oka. Najczęściej są to dwie lub maksymalnie trzy pasujące do siebie kolory.

Warto skorzystać z szeregu możliwości, które daje biznesowi posiadanie własnej aplikacji mobilnej. Pamiętanie o jej najważniejszym aspekcie, czyli użytkowniku, zbliża do osiągnięcia lepszych wyników jeśli chodzi o jej ściągalność.

Oceń nas